Szabad szobák foglalása

Érkezés:
Távozás:
Foglalás

Jalagati Jóga

Jalagati Jóga

 

Mi a jóga? Mit jelent a jóga?

Mi a jóga valójában? A jóga a szanszkrit yui szótőből származik, amelynek jelentése: igába hajtani, egybekötni, szorosan tartani. Ez a kifejezés egyfelől utal a jóga küzdelem mivoltára, amely nem más, mint küzdelem önmagunkkal önmagunkért. Küzdelem, hogy teljes mértében uraljuk és irányítsuk a testünket, amely eredményeképp megérthetjük a testi folyamatainkat és általa tudatosan alakíthatjuk azokat.

Másfelől mi a jóga általánosabb értelemben véve? Minden önmagunk megismerését célzó technikát jelöl, amelyek a test által, a testen keresztül visznek közelebb önmagunkhoz.

A jóga kiválóan alkalmas a mozgásszegény életmód, az egyoldalú, kötött sporttevékenység vagy fizikai és szellemi kifáradással járó munka egészségre káros hatásainak ellensúlyozására. A jóga gyakorlatai átmozgatják és kiegyensúlyozott működésre ösztönzik a test izmait, ízületeit, a csontrendszert, a belső szerveket, az érrendszert és az agy sejtjeit.

A jógához nem szükséges különleges hajlékonyság, a merev izomzat a jóga hatására fokozatosan lazul és rugalmasabbá válik. Ennek ideje természetesen emberenként változó, hiszen mindenki más adottságokkal rendelkezik.

A jóga hatásai?

A jóga révén javíthatunk egészségünkön, harmonizálhatjuk testsúlyunkat, légzésünket, vérkeringésünket és növelhetjük szellemi teljesítőképességünket. Speciális gyakorlatok jótékony hatással vannak a bőr szépségére és az idegrendszer működésére is.

A jóga nagymértékben növeli az állóképességet, nyújtja és feszesebbé teszi az izmokat. Mindenfajta sporttevékenységhez kitűnő izomzatot biztosít, amely rugalmas így elkerülhetővé válnak a sérülések. A test teljes mértékben irányíthatóvá válik, ellenáll a betegségeknek és könnyebben regenerálódik. A speciális légzés révén nagymértékben oldja a stresszt, amely – sajnálatos módon – a modern élet velejárója.

Ez a fajta mozgás nem csak a testre, hanem a lelki élet harmóniájára, az érzelmi életünkre, ezáltal környezetünkre és a velük való kapcsolatunkra is jótékony hatást gyakorol: családtagjainkkal, barátainkkal, kollégáinkkal így könnyebben megtalálhatjuk a közös hangot. 

A jóga kifinomult testérzetet alakít ki, az önmagunkra figyelés képességét ébreszti fel bennünk. Jóga közben csak magunkra figyelünk, a bennünk zajló folyamatokra – a külvilág erre az időre másodlagos lesz. A jóga különleges légzéstechnikái elősegítik a figyelem befelé irányítását, ezáltal fejleszti a test, a lélek és a szellem egyensúlyát.

A jóga megtanítja, hogyan csendesítsük le az elmét, akár önállóan is, ha túlhajtott állapotba kerülünk, hogyan legyünk energikusabbak és aktívabbak. Megtanít erőt meríteni saját magadból a mindennapokhoz, így növeli az önbizalmat.

 

 

Jóga gyakorlatok kicsit másképp, avagy mitől más a Jalagati Jóga?

A jóga gyakorlatok felépítése során a Jalagati Jóga Egyesületben az ősi jógából indulunk ki. Az ősi jóga által kialakított gyakorlatok és gyakorlatsorok már nagyon sok embernek segítettek, pont emiatt maradtak fenn évezredeken keresztül. Ezeket a gyakorlatokat és gyakorlatsorokat aktualizáltuk a XXI. századi igényeknek megfelelően. A Jalagati Jóga Egyesületben többéves orvosi-, edzői- és jógatapasztalat felhasználásával, orvosi és fizioterápiás szempontok alapján néztük meg a jóga gyakorlatok fajtáit. Gyakorlatsoraink felépítésekor figyelembe vettük azt, hogy a jógázók túlnyomó többsége ülőmunkát végez, amely mind fizikailag, mind lelkileg speciális terhelést jelent; ezen kívül sokan vannak, akik a jóga mellett egyéb sportágat is űznek. Mindemellett azt sem hagyhattuk figyelmen kívül, hogy a városi környezetből, munkából, országunkra jellemző étkezési szokásokból, környezeti ártalmakból kifolyólag ún. civilizációs betegségnek (allergia, asztma, ízületi kopások, porckorong problémák) is a hatása alatt vagyunk, néha már egészen fiatal korban. A Jalagati jóga gyakorlatok így egyszerre több, igen fontos szempontnak is meg kellett felelnie.

A legmegfelelőbb jóga gyakorlatokat gyakorlatsorokba fűztük egybe, és olyan jógát sikerült kialakítanunk, amely egyaránt megfelelő a jógát általános mozgásként választók és az élsportolók számára is, akik ezt a mozgást regenerálódás és felkészülés céljából végzik. Gyakorlatsoraink megfelelő arányban tartalmazzák az izmok széleskörű átmozgatását, igénybevételét és a pihentető, kikapcsoló relaxációt. Így alakult ki a Jalagati Jóga, amely egy teljesen egyedi jógává fejlődött.

A Jalagati Jóga tehát tervszerű, a különleges élettani hatások figyelembevételével összeállított, testi-, lelki- és szellemi gyakorlatok sorozata, amit bármelyikünk gyakorolhat, így segítségével megőrizhetjük, javíthatjuk egész lényünk egészségét, harmóniáját, ellenálló- és teljesítőképességét.

A jóga gyakorlatokat az élettani hatásaik figyelembevételével sajátosan állítottuk össze. A gyakorlatsorok végrehajtásának módja a befele irányuló figyelemmel és a légzéssel való összehangoltság miatt különleges, ez különbözteti meg az egyéb testedzésektől.

Megőriztük a jóga azon hagyományát, mely szerint a jóga küzdelem, igába hajtás. Küzdelem arra irányul, hogy teljes mértékben uraljuk és irányítsuk a saját testünket. A jógában mindenki önmaga küzd, tehát a testi egészségünk és fejlődésünk a saját kezünkben van. A küzdelem eredményeképp megérthetjük a testi folyamatainkat, és megtanuljuk alakítani azokat.

A Jalagati Jógát elsődlegesen a felnőtt korosztály számára ajánljuk, hiszen egy kisgyermeket a lassú gyakorlatsorok kevésbé kötnek le, illetve a csontosodásuk is még folyamatban van.